Tijdelijk

een huis

huren

 

Huur tijdelijk een woning

via de Leegstandwet

Geheel vrijblijvend en kosteloos

De huur voordelen op een rijtje

Overbruggingsverhuur.nl heeft naast de hieronder genoemde voordelen nog veel meer pluspunten, zoals o.a.: ons werkgebied is heel Nederland, geen bemiddelingskosten, huurtoeslag blijft mogelijk en heel belangrijk als de verkoop tegen zit kan je tot wel vijf jaar huren.


Geen lange wachtlijsten

Bij tijdelijke verhuur via de Leegstandwet heb je geen lange wachtlijsten.

Verhuurtoestemming hypotheekbank

Hierdoor verdwijnt voor de huurder het uitzettingsrisico i.v.m. inroepen van het huurbeding bij illegale verhuur.

Flexibele opzegging van de huur

Met een flexibele looptijd van de huur is de huur altijd binnen 1 maand opzegbaar.

Vergunning Leegstandwet

Verhuur via de Leegstandwet is alleen mogelijk met een gemeentelijke vergunning.

Kwalitatief zeer goede woningen

Veelal kwalitatief uitstekende vaak licht gestoffeerde te koop staande woningen.

Bepaal zelf waar je wil gaan huren

Als huurder van een te koop staande woning wil je natuurlijk met de eigenaar goede afspraken maken.

Tijdelijk huren in 5 simpele stappen

Als je een woning bij ons wilt bezichtigen stuur je ons altijd eerst vrijblijvend jouw huurdersprofiel. Wij sturen de eerste 10 huurdersprofielen door aan de verhuurder. Binnen één dag weet je of ook jij wordt uitgenodigd voor een bezichtiging. De verhuurder beslist daarna wie de uiteindelijke huurder wordt. En hebben we al jouw documenten binnen? Dan zorgen wij dat alles binnen 24 uur is geregeld.


Huurdersprofiel

Heb je bij ons een leuke woning te huur zien staan? Stuur ons jouw huurdersprofiel en binnen één dag weet je of jij wordt uitgenodigd voor een bezichtiging.

Aanvraag

De verhuurder geeft aan ons door welke kandidaat huurder de woning tijdelijk mag huren. De huurder zorgt dat wij alle gevraagde documenten snel ontvangen. 

Beheer

Het belangrijkste aspect bij tijdelijke verhuur is de zekerheid dat de huur tijdig wordt voldaan. Wij innen maandelijks streng doch rechtvaardig de huur.

Bezichtiging

We sturen de eerste 10 huurdersprofielen door aan de verhuurder. De verhuurder maakt zelf met jou een bezichtigingsafspraak.

Huurcontract

Na een grondige huurders screening stellen wij de huurovereenkomst op. Partijen maken zelf een afspraak voor de ondertekening en voor de sleuteloverdracht.

Kom ik in aanmerking voor tijdelijke huur via de Leegstandwet?

Het is onze missie om tijdelijke huur via de Leegstandwet zo simpel, snel en solide mogelijk te maken. Daarom verstrekken we niet zomaar een huurcontract. Het moet je natuurlijk wel verder helpen. Als we jouw huurdersprofiel ontvangen sturen wij die razendsnel door aan de verhuurder. Binnen één dag maakt de verhuurder een bezichtigingsafspraak met jou. Hoor je niets binnen één dag, dan heeft de verhuurder al genoeg bezichtigingskandidaten. 

De verhuurder beslist na de bezichtiging welke kandidaat de woning mag huren en belt de overige kandidaat huurders af, maar hoor je binnen 3 werkdagen niets? Dan heeft de verhuurder jou niet kunnen bereiken en helaas niet voor jou als kandidaat huurder gekozen.

Geheel vrijblijvend en kosteloos

Wat kost het?

Voor onze dienstverlening rekenen wij een huurder helemaal niets. 

Jij betaalt niets

Wij doen niet aan opstart- of administratiekosten. Bij ons weet je als huurder vooraf precies dat je niets betaalt voor onze dienstverlening.

Geen verborgen kosten

Geen verrassingen of kosten achteraf. Maandelijks betaal je gewoon tijdig de afgesproken huurprijs, niets meer en niets minder.

Geen opzegboete

Wij hanteren ook geen opzegboete. Je ontvangt bij ons na jouw huurperiode gewoon je borg terug!

Veelgestelde vragen over huren

Op elke vraag een passend antwoord. Staat je vraag er (nog) niet bij"? Mail ons je vraag. We helpen je graag verder.


Hoe werkt tijdelijke huur via de Leegstandwet?
Bekijk onze 5 simpele stappen voor tijdelijke huur

1. Je stuurt ons vrijblijvend en kosteloos jouw huurdersprofiel voor een bezichtiging voor een huurwoning uit ons aanbod
Heb je bij ons een leuke woning te huur zien staan? Stuur ons jouw huurdersprofiel en binnen één dag weet je of jij wordt uitgenodigd voor een bezichtiging. Ga naar huurdersprofiel

2. Maak kennis met de verhuurder
We sturen de eerste 10 huurdersprofielen door aan de verhuurder. De verhuurder maakt zelf met jou een bezichtigingsafspraak.

3 Vul het aanvraagformulier in
De verhuurder geeft aan ons door welke kandidaat huurder de woning tijdelijk mag huren. De huurder zorgt dat wij de gevraagde documenten snel ontvangen. Ga naar aanvraagformulier huurder

4. Ondertekening van het huurcontract
Na een grondige huurdersscreening stellen wij de huurovereenkomst op. Partijen maken zelf een afspraak voor de ondertekening en voor de sleuteloverdracht.

5. Streng doch rechtvaardig financieel beheer
Het belangrijkste aspect bij tijdelijke verhuur is de zekerheid dat de huur tijdig wordt voldaan. Wij innen maandelijks streng doch rechtvaardig - namens de verhuurder - de huur.



Hoe wordt mijn huurdersprofiel beoordeeld?
Als je een woning bij ons wilt bezichtigen stuur je ons altijd eerst vrijblijvend jouw huurdersprofiel. Wij sturen de eerste 10 huurdersprofielen door aan de verhuurder. Als we jouw huurdersprofiel snel ontvangen sturen wij die razendsnel door aan de verhuurder. Binnen één dag maakt de verhuurder een bezichtigingsafspraak met jou. En hoor je niets binnen één werkdag? Dan heeft de verhuurder al voldoende bezichtigingskandidaten. De verhuurder beslist daarna wie de uiteindelijke huurder wordt. En hebben we al jouw documenten binnen? Dan zorgen wij dat alles binnen 24 uur is geregeld.



Wat kost het om een woning via Overbruggingsverhuur.nl te huren?
Wij rekenen de huurder voor onze huur dienstverlening géén - zonder verborgen kosten of verrassingen achteraf - kosten.
Ga naar Wat kost onze dienstverlening?



Onze werkzaamheden bestaan uit 3 onderdelen:

Onze werkzaamheden bestaan uit 3 onderdelen:

A. Verhuurtoestemming
- toestemming aanvragen voor tijdelijke verhuur bij de hypotheekbank(en)
- vergunning op grond van de Leegstandwet aanvragen bij de gemeente (legeskosten zijn voor de eigenaar)

B. Verhuurproces
- advisering bij de hoogte van de te vragen huurprijs
- presentatie op internet (Pararius)
- selectie maken van huurdersprofielen van kandidaat huurders
- huurdersprofielen van de kandidaat huurder(s) aan verhuurder verstrekken t.b.v. het maken van een bezichtigingsafspraak
- opstellen van de bankafhankelijke concept huurovereenkomst
- bankafhankelijke pandakte en soms een bankafhankelijke ontruimingsverklaring
- opstellen van de facturen en de verzending inclusief de concept huurovereenkomst en overige stukken
- uitleg aan verhuurder en huurder bij vragen over genoemde documenten
- opstellen en verzending van de bankafhankelijke originele huurovereenkomst

C. Beheerproces
- verzamelen benodigde gegevens van de huurder(s), zoals o.a. het aanvraagformulier, werkgeversverklaring en inkomensgegevens
- toetsing inkomensnorm
- screening van huurder(s)
- creditcheck en werkgeverscheck
- controle na retourzending door de verhuurder van een kopie van de getekende huurovereenkomst en pandakte
- afwikkeling van alle stukken aan de hypotheekbank(en)
- controle fatale termijnen
- verzorgen verlengingen m.b.t. de vergunning
- verlenging van de toestemming van de hypotheekbank(en)
- beheren van de waarborgsom op een veilige Stichting Derdengeldenrekening
- maandelijks opstellen van de huurfactuur voor de huurder
- maandelijks opstellen van de huurfactuur voor de verhuurder
- maandelijkse innen van de huur en uitbetalen van de huur aan de verhuurder
- versturen van tijdige reminders, correcte herinnerings- en aanmaningsbrieven aan de huurder
- verhuurder tijdig informeren bij dossieroverdracht naar incasso- en/of gerechtsdeurwaarderskantoor
- jaarlijkse huurverhoging berekenen en voorstel huurverhoging tijdig verzenden aan de huurder
- uitbetaling van de in bewaring zijnde waarborgsom
- geen werkzaamheden m.b.t. technisch beheer (dit dient de verhuurder altijd zelf te regelen)
- advisering bij geschillen tussen huurder en verhuurder

Tijdelijk verhuren kost geld, maar niet voor de huurder
Wij brengen huurders geen kosten in rekening.

Zonder gedoe, zonder kleine lettertjes of verborgen extra kosten.



Welke huurprijs ga ik betalen?
De huurprijs op Pararius is altijd zonder gas, water en elektra. De huurprijs is wel inclusief andere servicekosten.



Gestoffeerd, gemeubileerd of kaal
Wat is het verschil tussen gemeubileerd en gestoffeerd verhuren? Er bestaat nogal eens verwarring tussen de termen gemeubileerd en/of gestoffeerd verhuren. De meeste te koop staande woningen zijn gestoffeerd. Dit betekent dat er nog vloerbedekking ligt, er nog gordijnen hangen en de wanden zijn nog voorzien van behang. Gemeubileerd verhuren betekent voor de meeste huurders dat zij slechts hun "tandenborstel" mee hoeven te nemen. Zij kunnen de woning dus zo betrekken, alles is aanwezig. Gedeeltelijk gemeubileerd verhuren betekent dat er nog sommige meubels in de woning staan. Kaal verhuren betekent dat de woning niet gestoffeerd en/of gemeubileerd is.

Om te voorkomen dat huurders op het verkeerde been worden gezet adviseren wij je zorgvuldig om te gaan met de benamingen gestoffeerd, gemeubileerd en kaal verhuren. De meeste huurders willen een gestoffeerde woning.

Hoe wordt de hoogte van het maandelijkse bedrag voor stoffering of meubilering berekend?
Om een correcte berekening te maken voor het bedrag wat de verhuurder de huurder in rekening zou kunnen brengen voor kosten stoffering en/of meubilering volgt hier een veelgebruikte methode. Bepaal eerst de totale dagwaarde van alle roerende goederen (tafel, gordijnen, vloerbedekking en dergelijke) die in de woning achterblijven. Dit totaalbedrag deel je door 60 maanden. De uitkomst is het bedrag wat maandelijks bij de huurder in rekening kan worden gebracht.



Vragen mag tijdens de bezichtiging!
Wanneer de kandidaat huurder informatie aanvraagt en/of een bezichtigingsafspraak wil maken voor een van onze huurwoningen, volg dan de instructies bij de link "Plan een bezichtiging" op de Pararius presentatiepagina van de betreffende woning. Wij kunnen je daarna op de juiste wijze verder helpen. Een bezichtigingsverzoek komt altijd via e-mail bij ons binnen. Wij vragen aan elke kandidaat huurder enkele basisgegevens (huurdersprofiel), zoals:
- Naam
- Telefoonnummer
- Netto (gezamenlijk) inkomen per maand

Zodra wij huurdersprofielen ontvangen, mailen wij de eerste 10 door aan de verhuurder. Voor het maken van een bezichtigingsafspraak belt de verhuurder zelf de kandidaat huurder en maakt zelf een afspraak. De bezichtiging wordt dus normaal gesproken door de verhuurder zelf uitgevoerd.

De verhuurder kan en mag de huurder(s) altijd vragen naar een legitimatiebewijs, zo kan de verhuurder controleren of hij de juiste persoon voor zich heeft. Zorg als kandidaat huurder dat je altijd een geldig legitimatiebewijs bij je hebt tijdens de bezichtiging, de verhuurder kan je namelijk de toegang weigeren wanneer je geen geldig legitimatiebewijs bij je hebt!

De verhuurder neemt na de bezichtingsronde een beslissing. De verhuurder bepaalt altijd zelf welke huurder de woning mag gaan bewonen. De verhuurder geeft via e-mail aan Overbruggingsverhuur.nl door welke huurder het is geworden. Wij nemen daarna contact met deze kandidaat huurder op.

De verhuurder belt de overige kandidaat huurders af, maar hoor je binnen 3 werkdagen niets? Dan heeft de verhuurder jou niet kunnen bereiken en dus helaas niet voor jou als kandidaat huurder gekozen.



Keuze verhuurder
De verhuurder maakt na de bezichtiging een keuze en geeft aan Overbruggingsverhuur.nl door welke huurder de woning mag gaan huren. Binnen Deze huurder wordt gevraagd alle benodigde gegevens snel en correct aan ons per mail te verzenden. De verhuurder belt de overige kandidaat huurders af, maar hoor je binnen 3 werkdagen niets? Dan heeft de verhuurder jou niet kunnen bereiken en dus helaas niet voor jou als kandidaat huurder gekozen.



Wie is die huurder?
Wanneer iemand een woning wil gaan huren, dan dient elke huurder t.b.v. de screening en het opmaken van de huurovereenkomst de volgende gegevens compleet aan Overbruggingsverhuur.nl per mail te verzenden:
- Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier huurder
- Een geldig identiteitsdocument (legitimatiebewijs)
- Een recente salarisspecificatie/bewijs van inkomen (loonstrook)
- Als de huurder een zelfstandig ondernemer is, vragen wij om, in plaats van een loonstrook, een kopie van de meest recente belastingaangifte inkomstenbelasting en een kopie van jouw accountantsverklaring te overleggen. Houd rekening met het feit dat een aantal eigenaren alleen met jou als kandidaat huurder akkoord kunnen gaan, indien je extra zekerheid voorstelt. Je kan hierbij denken aan een verhoogde borg van 3 tot 6 maanden van de maandelijkse huur
- Als je gepensioneerd bent vragen wij je ook een kopie van jouw inkomsten. Hierbij kan je denken aan een kopie van jouw pensioenverzekering of een kopie van jouw AOW-uitkering
- Een kopie van jouw bankafschrift waarop jouw inkomsten worden bijgeschreven
- Bij onvoldoende inkomen, kan je een verhoogde borg op de Stichting Derdengelden rekening in bewaring geven of iemand garant laten staan voor jouw betalingsverplichting. Deze persoon dient hiervoor afzonderlijk een door ons opgestelde borgtocht te tekenen.

Screening, werkgevers- en creditcheck
Wij screenen elke huurder. Op dit gebied werken wij samen met verschillende partijen en kunnen jou als particuliere verhuurder voorzien van de juiste screening. Voorkomen is beter dan genezen. Daarom is een screening van essentieel belang. Bij het screenen van een kandidaat huurder controleren wij de identiteit van de persoon d.m.v. een legitimatie check. Tevens wordt aan de hand van de inkomensnorm de geschiktheid van de kandidaat huurder gecontroleerd. Standaard nemen wij contact op met de werkgever van de kandidaat huurder. Bij elk aanvraagformulier huurder zit een werkgeversverklaring. Een creditcheck is er om de finaciële situatie van de aspirant huurder te toetsen.

Samengevat
- Creditcheck op basis van toetsing financiële situatie
- Toetsing persoonsbewijzen
- Toetsing werkgever en/of eigen bedrijf
- Toestsing inkomen

Aansprakelijkheidsverzekering huurder
Een aansprakelijkheidsverzekering is een verzekering die de verzekerde beschermt tegen het risico van aansprakelijkheid. Op enkele uitzonderingen na vergoedt een aansprakelijkheidsverzekering gewoonlijk alle letselschade en zaakschade die door de verzekerde wordt veroorzaakt. Opzettelijk veroorzaakte schade en schade die uitsluitend bestaat uit financiële schade (in verzekeringstermen: zuivere vermogensschade) is doorgaans niet verzekerd.



NIBUD
Om in aanmerking te komen voor een huurwoning hanteren wij, de verhuurder en de hypotheekbanken een inkomensnorm. Deze is conform de standaard inkomensnorm van het NIBUD, namelijk dat het gezamenlijk netto besteedbaar maandsalaris minimaal 3 keer de totale huur moet zijn. Eventuele betalingsverplichtingen (zoals alimentatie, persoonlijke leningen e.d.) worden op het inkomen in mindering gebracht.

Huurder heeft te weinig inkomen, wat nu?
Indien niet aan de inkomensnorm wordt voldaan, bestaat de mogelijkheid om een verhoogde borg bij aanvang van de huurovereenkomst bij ons in bewaring te geven. Deze verhoogde borg geldt als extra zekerheid voor de verhuurder en ontvangt de huurder bij correcte oplevering aan het einde van de huurperiode weer terug.

Borgtocht
Een andere mogelijkheid is een 'borgtocht'. Bij een borgtocht staat een ander persoon (niet zijnde de huurder, bijvoorbeeld: ouders, familielid of ex-partner) garant voor de huurder die niet aan de inkomensnorm voldoet. Deze persoon dient wel te voldoen aan de daarvoor gestelde verhoogde inkomensnorm (het bruto gezamenlijk maandsalaris bedraagt minimaal 5 keer de totale huur). De kosten voor het screenen van de borgtochtsteller(s) en het opstellen van een borgtocht overeenkomst bedragen €295,- (inclusief BTW). Deze kosten worden bij de huurder in rekening gebracht.

Borg, waarborgsom, verhoogde borg of borgtocht
Borg, borgsom of waarborgsom is een ander woord voor waarborg of onderpand. Borg betaalt de huurder aan de verhuurder of diens financieel beheerder en deze neemt de borg in bewaring. De borg is de garantie voor de verhuurder dat eventuele beschadigingen aan de huurwoning, veroorzaakt door de huurder, aan de hand van de borg (deels) vergoed kunnen worden. De borg kan ook dienen als betaalmiddel bij een opgelopen huurachterstand. Wel is de verhuurder of diens financieel beheerder - na verkrijging van het nieuwe inschrijvingsbewijs - verplicht de betaalde borg terug te storten aan de huurder als bij oplevering geen sprake is van betalingsachterstanden of geen schade of andere gebreken aan de desbetreffende huurwoning zijn vastgesteld. De gangbare termijn van terugbetaling is maximaal 1 maand na de dag van oplevering. In het algemeen komt de borg overeen met een maand huur. Om er zeker te zijn dat er geen misverstanden ontstaan over de borg, wordt de omschrijving van de borg opgenomen in de huurovereenkomst. Soms gaan er jaren overheen voordat de huurder de woning verlaat. Het kan dan gebeuren dat partijen niet meer weten hoeveel borg er was betaald aan het begin van de huurperiode. Tenzij anders is overeengekomen wordt de borg door de huurder naar een veilige Derdengeldenrekening overgemaakt. Verhuurder of diens financieel beheerder betaalt over de door huurder gestorte waarborgsom geen rente.

Wanneer wordt de borg aan de huurder terugbetaald?
Als de vertrekkende huurder(s) zich bij de gemeente heeft ingeschreven op het nieuwe woonadres, dan ontvangen wij en de verhuurder - van de vertrekkende huurder(s) - hiervan een afschrift (inschrijvingsbewijs) per mail. Pas na ontvangst van een kopie van dit inschrijvingsbewijs stort de verhuurder de borg retour.

Standaard hoogte van de borg of eventueel een verhoogde borg
Wanneer de huurder voldoet aan de inkomensnorm hanteren wij standaard 1 maand huur als hoogte voor de borg. Indien bij de berekening van 3 keer het maandelijkse huurbedrag er onvoldoende gezamenlijk netto inkomen is, kan de huurder als zekerheid voor de verhuurder het tekort als extra borg bovenop de reeds te betalen borg betalen.

Rekenvoorbeeld borg plus verhoogde borg
De huurder heeft een netto inkomen van €2.400,- per maand, de huurprijs is €900,- per maand. De inkomensnorm geeft aan dat het inkomen niet de gehele huurprijs dekt; 3 keer €900,- is €2.700,- oftewel met het netto inkomen van €2.400,- delen door 3 wordt slechts een huurprijs van €800,- afgedekt. Dit betekent dat €100,- (€900,- minus €800,-) niet is afgedekt door het inkomen.

Om als huurder voor de verhuurder voldoende zekerheid te bieden bij een verplichte minimale huurperiode van 6 maanden (de eerste maand huur wordt reeds vooraf door de huurder betaald, er blijven dus nog minimaal 5 maanden over), hanteren wij een extra verhoging van de borg van €100,- keer 5 maanden is totaal €500,-. De borg inclusief de verhoogde borg bedraagt in dit voorbeeld €900,- + €500,- is €1.400,-.

Deze verhoogde borg geldt als extra zekerheid voor de verhuurder en ontvangt de huurder bij correcte oplevering zonder betalingsachterstanden weer terug.



Naar rato
De ingangsdatum of de opleveringsdatum van de huurovereenkomst hoeft niet altijd per de eerste of de laaste van de maand te zijn. Om de bedragen voor de gebroken maand uniform te berekenen geven wij je op deze pagina een aantal rekenvoorbeelden.

Als basis hanteren wij het aantal dagen in de betreffende maand. Als eerste is het belangrijk om de juiste huurprijs per dag te berekenen. Deze daghuurprijs berekenen wij als volgt: de maandhuurprijs delen wij door het aantal volledige dagen in die betreffende maand, de uitkomst hiervan is de daghuurprijs.

Rekenvoorbeeld 1 Ratoberekening voor de 15e van de maand
Stel de huurovereenkomst heeft een ingangsdatum op 10 april, de totale maandhuurprijs bedraagt €900,-. Om een correcte berekening naar rato te maken voor de maand april beginnen wij met de berekening van de daghuurprijs. De daghuurprijs is €900,- delen door 30 dagen = €30,-. De maand april heeft als einddatum 30 april, dit betekent dat de huurder 21 dagen toegang heeft tot de woning. De uitkomst van de berekening naar rato is 21 dagen keer €30,- is €630,-. De huurprijs voor deze eerste maand is dan €630,-.

Rekenvoorbeeld 2 Ratoberekening na de 15e van de maand
Stel de huurovereenkomst heeft een ingangsdatum op 27 mei, de totale maandhuurprijs bedraagt €900,-. Om een correcte berekening naar rato te maken voor de maand mei beginnen wij met de berekening van de daghuurprijs. De daghuurprijs is €900,- delen door 31 dagen = €29,03. De maand mei heeft als einddatum 31 mei, dit betekent dat de huurder 5 dagen toegang heeft tot de woning. De uitkomst van de berekening naar rato is 5 dagen keer €29,03 is €145,15. De huurder betaalt in deze situatie ook direct de huur voor de (volgende) maand juni. Dit betekent dat de totale eerste huur (inclusief de berekening naar rato) is €1.045,15 (€145,15 + €900,-).

Rekenvoorbeeld 3 Ratoberekening bij beëindiging van de huurovereenkomst
Stel de huurovereenkomst wordt met wederzijds goedvinden beëindigd met een opleverdatum van 28 juni, de totale maandhuurprijs bedraagt €900,-. Om een correcte berekening naar rato te maken voor de maand juni beginnen wij met de berekening van de daghuurprijs. De daghuurprijs is €900,- delen door 30 dagen = €30,-. De maand juni heeft als einddatum 30 juni, dit betekent dat de huurder 2 dagen geen toegang meer heeft tot de woning. De uitkomst van de berekening naar rato is 2 dagen keer €30,- is €60,-. De huurder betaalt in deze situatie een lagere huur voor de maand juni. Dit betekent dat de totale laatste huur is €900,- minus €60,- is €840,-.



Concept huurovereenkomst
Zodra de ingangsdatum en de hoogte van de huurprijs zijn bepaald en wij alle benodigde gegevens van de huurder(s) en de verhuurder(s) hebben ontvangen, kunnen wij de bankafhankelijke concept huurovereenkomst, de pandakte en indien van toepassing de ontruimingsverklaring opstellen. Indien van toepassing stellen wij op dat moment ook de borgtocht op. Tevens worden de factuur voor de huurder (deze bestaat uit: de huur en de borg) en de creditfactuur voor de verhuurder (deze bestaat uit: de huur minus de toestemmings- en verhuurkosten). Lees de concept huurovereenkomst altijd goed door en geef tijdig tekortkomingen aan ons door.

Originele huurovereenkomst
Nadat de huurder de factuur heeft voldaan, verzenden wij ter ondertekening de originele huurovereenkomst. De factuur (credit) voor de verhuurder zullen wij direct na retour ontvangst van alle getekende stukken en na de sleuteloverdracht aan de verhuurder voldoen.

Belangrijke regels bij ondertekening van de huurovereenkomst en sleuteloverdracht:
- Er mogen geen doorhalingen, wijzigingen of toevoegingen door partijen in de huurovereenkomst worden gemaakt
- De sleutel wordt pas overgedragen aan de huurder nadat alle stukken correct zijn ondertekend
- Elke bladzijde van de huurovereenkomst dient te zijn voorzien van een paraaf (van alle huurders en alle verhuurders)
- Ook de overige stukken zoals; borgtocht, pandakte, ontruimingsverklaring, afstandsverklaring van medehuur en dergelijke dienen door de juiste partij(en) te worden ondertekend
- De verhuurder draagt zorg voor de retour verzending per mail van de getekende stukken aan Overbruggingsverhuur.nl
- Vul altijd het check-in formulier in en maak eventueel een fotoreportage.



Verhuren en verkopen tegelijkertijd?
De verkoop van de woning door de makelaar gaat tijdens de gehele (tijdelijke) huurperiode gewoon door. In de huurovereenkomst worden duidelijke afspraken gemaakt m.b.t. verkoopbezichtigingen. Indien de verhuurder tijdens de huurperiode de woning verkoopt, kan de huurovereenkomst gewoon worden opgezegd met een wettelijke opzegtermijn van 3 maanden. Hierbij dient de verhuurder wel een wettelijke minimale huurperiode van 6 maanden in acht te nemen. Omdat de verhuur via de Leegstandwet plaatsvindt heeft de huurder geen huurbescherming conform het Burgerlijk Wetboek en is de huurder wettelijk verplicht de (verkochte) woning tijdig te verlaten.

Opzeggingsbrief
Als service stellen wij altijd voor beide partijen de opzeggingsbrief op. Mail ons gewoon even dat je wilt opzeggen. Deze opzeggingsbrief ontvang je per mail en hoef je dan alleen nog maar te ondertekenen en aan de andere partij te verzenden.



Opzeggingsbrief
Als service stellen wij altijd voor beide partijen de opzeggingsbrief op. Mail ons gewoon even dat je wilt opzeggen. Deze opzeggingsbrief ontvang je per mail en hoef je dan alleen nog maar te ondertekenen en aan de andere partij te verzenden.



Afstandverklaring medehuur?
Indien geen gemeenschappelijke huishouding (meer) wordt gevoerd, dient de huurder (nog voor de ondertekening van de huurovereenkomst) er voor zorg te dragen dat de echtgeno(o)t(e) een afstandsverklaring van medehuur ondertekent. Als een huurovereenkomst op naam van twee (of meer) huurders staat en 1 van de huurders vertrekt, moet de vertrekkende huurder afstand doen van de woning (huurovereenkomst). De afstandsverklaring moet door de vertrekkende en achterblijvende huurder worden ondertekend. Overbruggingsverhuur.nl stelt haar huurders een blanco formulier afstandverklaring van medehuur ter beschikking. De huurder dient dit formulier uit te printen, in te vullen en te ondertekenen. De verhuurder en Overbruggingsverhuur.nl ontvangen hiervan vervolgens een kopie.
Ga naar formulier afstandverklaring medehuur



Hoe gaan jullie om met mijn privacy?
In alles wat wij doen, volgen wij de Europese privacy wetgeving AVG. We gebruiken jouw gegevens uitsluitend voor (de verbetering van) onze eigen dienstverlening en delen deze nooit zonder jouw schriftelijke toestemming met anderen. Je leest hier meer over in onze privacy policy.

Hoe maak ik met de KopieID-app een veilige kopie van mijn identiteitsbewijs?
Met de app KopieID maakt u met uw mobiele telefoon of tablet een veilige kopie van uw identiteitsbewijs (ID-bewijs).
Ga naar de website van de Rijksoverheid

Zijn mijn gegevens veilig bij jullie?
Om verantwoord tijdelijk te kunnen verhuren kunnen we er niet omheen om verschillende privacy gevoelige data van je te vragen. Het aanvraagproces hebben we zo makkelijk en veilig mogelijk gemaakt om je gegevens goed te beschermen. Met SSL-technologie worden je gegevens versleuteld en beveiligd verzonden via onze website. Voor het aanvragen van de benodigde toestemmingen voor tijdelijke verhuur op grond van de Leegstandwet delen we jouw gegevens met jouw hypotheekbank, NHG en jouw gemeente en nooit met derden. In onze privacyverklaring kan je hier meer over lezen.



Stichting Derdengelden
Derdengelden zijn geldsommen van derden (meestal klanten) die door bepaalde vrije beroepsuitoefenaars uit hoofde van hun functie worden beheerd. Hierbij moet in de eerste plaats worden gedacht aan notarissen en advocaten. Beide beroepsgroepen beschikken vaak over geldsommen die door klanten aan hen zijn toevertrouwd. Advocaten gebruiken hiervoor een afzonderlijke stichting waarin derdengelden worden ondergebracht. De bedoeling hiervan is tweeledig:

- De derdengelden mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden
- Bij een eventueel faillissement vallen de derdengelden buiten het faillissement

Overbruggingsverhuur.nl heeft jaren geleden al een Stichting Derdengelden Overbruggingsverhuur opgericht en een daarbij behorende veilige Derdengelden rekening geopend. Hierdoor kunnen wij je nog meer zekerheid en veiligheid bieden m.b.t. de over te maken gelden, zoals huur en borg.

Veilige bewaring van de borg van de huurder
Ook voor een huurder geeft een Derdengeldenrekening veel zekerheid. Hiermee wordt voorkomen dat een verhuurder tijdens de huurperiode het borgbedrag opmaakt. De borg is tijdens de huurperiode in bewaring op de veilige Stichting Derdengelden Overbruggingsverhuur. Wij zullen de borg (na verrekening van alle openstaande bedragen) na de oplevering overmaken aan de verhuurder. Als de vertrekkende huurder(s) zich bij de gemeente heeft ingeschreven op het nieuwe woonadres, dan ontvangen wij en de verhuurder - van de vertrekkende huurder(s) - hiervan een afschrift (inschrijvingsbewijs) per mail. Pas na ontvangst van een kopie van dit inschrijvingsbewijs stort de verhuurder de borg retour.



Basisvoorwaarden
Door veranderingen in de woningmarkt of in een persoonlijke situatie kunnen particuliere eigenaren in de problemen komen als zij met dubbele hypotheeklasten te maken krijgen. Tijdelijke verhuur via de Leegstandwet van de woning die een eigenaar nu niet kwijt kan, biedt dan mogelijk uitkomst. Huurinkomsten compenseren namelijk (deels) de dubbele lasten.

Om van deze regeling gebruik te kunnen maken is toestemming van de hypotheekbank en de gemeente nodig. De maatregel helpt niet alleen om financiële nood te voorkomen, maar er blijft daardoor ook doorstroming op de woningmarkt. Ook ongewenste neveneffecten van leegstand, zoals kraken, waardedaling en vernieling worden voorkomen.

Om te mogen verhuren via de Leegstandwet dien je minimaal aan de volgende voorwaarden te voldoen:
De te verhuren woning moet (binnen afzienbare tijd) leeg zijn. Er mag niemand op het adres ingeschreven staan bij de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Er mogen natuurlijk nog wel meubels e.d. in de woning staan. De woning moet zichtbaar te koop staan op internet. De meeste hypotheekbanken en gemeenten hanteren als voorwaarde een vermelding op Funda of Jaap. Ook tijdens de huurperiode dient jouw woning altijd zichtbaar te koop op internet te staan. Enkel wanneer wordt voldaan aan bovengenoemde voorwaarden kunnen wij een aanvraag voor de vergunning bij de gemeente en een aanvraag voor de toestemming om te verhuren bij de hypotheekbank indienen.


Tijdelijke huur aanvragen? Zo werkt het

Vul direct je aanvraagformulier in of mail ons jouw huurdersprofiel.

Wij werken door heel Nederland

Wil jij tijdelijke huur van een te koop staande woning aanvragen? Binnen 24 uur weet je jouw mogelijkheden. Ga ook tijdelijk huren zonder gedoe.

Voor ons maakt het niet uit waar jouw te huren woning in Nederland staat.

Woniningopname is niet nodig

Hoe benieuwd we ook zijn naar jou als nieuwe huurder, een bezichtiging doe je bij ons altijd met de verhuurder. Wij werken volledig online met onze persoonlijke touch via de telefoon.

Zo houden wij tijdelijke huur aanvragen simpel!

Vragen?

Ons team denkt graag met je mee. Bel 06 4141 3040 of stuur een mailtje naar info@overbruggingsverhuur.nl